23 Eylül 2015 Çarşamba

Antalya izlenimleri

Turistlik beldelerdeki restoranlar yabancılara Türk mutfağını tanıtmak için altın bir fırsat ama ne yazık ki bunu yeterince değerlendiremiyoruz.

Kavurucu sıcakların yaşandığı bir yaz günü güneyin incisi Antalya’dayım. Kent alışılmış kalabalığından uzak zira rublenin değer kaybı turizme ağır bir darbe vurmuş, şehre  gelen Rus turist sayısı yarı yarıya azalmış. Lara yakınlarında konakladığım Kremlin Place tesisinin fiyatları şubattaki erken rezervasyon fiyatları düzeyinde. 

Turistlik kentlerdeki otellerin restoranlarından uzak durmaya çalışırım. Beş yıldızlı tesislerdeki açık büfeli lokantalardaki yemekler çoğunlukla özensiz  olur ve buralarda Türk yemekleriyle tanışan turistler Türk mutfağıyla ilgili kötü bir izlenim edinirler. Kremlinde de durum farklı değil, açık büfedeki yemeklerin çoğu fabrikasyon. Otel merkeze otuz kilometre, günde yüzlerce yemeğin sunulduğu tesiste aç mı kaldım acaba diye düşünürken imdadıma tesisin içindeki Marine restoran yetişti.
İlk önce masama tam yağlı güzel bir Ezine peyniri geliyor. Peynir rakıya yakışıyor, bu peynirin neden kahvaltıda verilmediğini garsona soruyorum. Garson kahvaltı da bu peynirin sunulduğunu söylüyor ama nedense dört gün bu peynire açık büfede rastlayamıyorum. 

Kalamar sakız gibi değil, ağızda geriyor, dil baliği da güzel,  ayçiçekyağı yerine zeytinyağıyla  kızartsalar çok daha iyi olur. Aksamları Grek müziği eşliğinde yemeklerin sunulduğu Marine den genel olarak olumlu bir izlenimle ayrılıyorum.

Tatilimin bir diğer akşamı Kremlin Place’daki Türk restoranı uğruyorum. Başlangıçta verilen mezeler fabrikasyon olunca Adana kebaptaki beklentim düşüyor. Dana etiden köfte mi yiyeceğim derken bir sürpriz oluyor satir etinden bir kebap geliyor. Kebap dana etinden hazırlanması karşın kuzu boşluğuyla yağlılık sağlanmış İstanbul’daki birçok adana kebapçısından iyi bir kebap yapmışlar, odun ateşinde pişen tırnak pidede lezzetli.

Son akşam sıcaklığın biraz düşmesini fırsat bilip kent merkezine gidiyorum.  Antalya'nın meşhur piyazını denemek için kentin en eski piyazcılarından Mustafa'ya uğruyorum. Barselona El Quim’deki lezzet bombası fasulyelerin tadı hala damağımda, Antalya’da benzer bir tat bulur muyum acaba diye umutlanıyorum ama Koska tahiniyle hazırlanan piyaz beklentimin çok altında kalıyor.

Marine Restoran: Kremlin Place, Kundu Köyü Antalya
Piyazcı Mustafa: İsmet Paşa Caddesi, 419 Sokak 6/C

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder