8 Mart 2014 Cumartesi

Çemberlitaş ara sokaklarına saklanmış kebap vakası

Çemberlitaş ara sokaklarına saklanmış kebap vakası
Soğuk bir kış günü Çemberlitaş sokaklarındayım, ortalarda kimse yok, in cin top oynuyor adeta. Bu soğukta dışarıda ne mi arıyorum? Yeni bir lezzet durağı keşfindeyim, adı Mardinli Seyhmus. Bu ara sokaklardan birine saklanmış kebapçıyı güçlükle buluyorum. Sokakların sessizliğinin aksine içerisi tıklım tıklım, mekânın müdavimleri kebap keyfi yapıyorlar.

Salaş bir kebabçı burası. Etleri Balıkesir'den alıyor, bütün kebaplar gözünüzün önünde satır ile hazırlanıyor. Fazla salata çeşitleri yok, salatalarda Hatay’dan nar ekşisi kullanmışlar.Mardin üsülü bir etli pide ile yemeğe başlıyorum, kuzu etinden pide lezzetli, daha ince yapılsa daha iyi olur. Bazı kebablarını azar azar ısmarlıyorum.
Mardin kebap diye 80% dana 20% kuzu boşluğu'dan özel bir kebapları var, bu etten farklı şekillerde, farklımalzemelerle (fıstık gibi) değişik kebaplar yapmışlar. Et güzel pişmiş, içi sulu ve lezzetli. Süt kuzusunun küşnemesindenşiş güzel.
Adana kebap ise kuyruk kullanmamışlar ama içi sulu, yağlı, sınıfı geçer..Kebapların yanında verilen bulgur pilavı ve ezme vasat. Fırında kadayıfı da kendileri yapıyor, cevizi daha fazla olsa çok daha iyi olur.
Yemek sonunda mırra vermeleri güzel bir davranış. Seyhmus bana biraz Fatih’teki Özkilis'i hatırlattı, yer salaş fiyatlar makul (kebaplar 10 lira civarı),kebaplar lezzetli.

Seyhmus: 0212 526 16 13


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder